Forrás: Internet

Megihlettek a csatornafedelek. Tudom, egy kicsit morbid, de így van. Hogy miért? Mert minden nap van velük „dolgom”, vagy inkább „élményem”. Budapestet autóval járva – ami akár felemelő élmény is lehetne –,  az utóbbi időben sajnos felbosszant az, hogy szinte minden autósáv jobb vagy bal oldalán, vagy pont a közepén csatornafedelek vannak. Természetesen nem az aszfalttal egy szintben, hanem süllyedt vagy „púpos” állapotban. Ez azért rossz, mert az autó nagyot döccen, és mivel sok van ezekből, ezért eléggé kellemetlen így haladni. Sőt, ezek szinte kikerülhetetlenek, olyanok mint a kátyúk. Értem,  hogy az útépítés során tekintettel kell lenni a közműhálózatra…..de akkor is….miért pont a sávokban helyezik el ezeket?

Kérdem én, hol a hiba? A hanyag útépítésben, a rossz technológiában?

Ez senkinek nem tűnt még fel? Nincs erre semmiféle sztenderd?

Tehát a kérdésem a témával kapcsolatban a „miért” lett . Miért muszáj a csatornafedeleket pont az autósávon elhelyezni, ahol a vezető a normális sávtartásnál biztosan belemegy ezekbe? Külföldön miért nem találkozom ezzel? Külföldön vajon hova teszik és milyen technológiával az aszfaltba a csatornafedeleket?

Ennél a pontnál előbújt belőlem a „kisördög”….ha a munkahelyén valaki hibázik,  remélhetően tanul abból, így új lehetőségeket keres a megoldásra, és másféleképpen, más technológiával újra nekiindul ugyanannak a feladatnak. Ha meg ez nem így van……na ezen gondolatmenet alapján elképzeltem az útépítő cég kivitelezőjének a vezetőjét, amikor a saját maga által épített úton közlekedik. Nem zavarja őt a zötykölődés? Hogy lehet ez? Engem biztosan zavarna, ha a feladat, amit rosszul végeztem el, nem egyszer, hanem újra és újra, folyamatosan „szembe jönne velem” –ergo nem tanultam a hibámból. Ha magamból indulok ki, akkor

soha nem hibáznék akkorát, hogy az hosszú évtizedeken keresztül emlékeztessen arra, hogy hibáztam egyszer az életemben. Fura.

Mintahogy azt sem igazán értem, hogy miért van ennyi kátyú Budapesten. Amikor már az év mindegyik hónapjában azt látom, hogy a kátyú kátyújának a kátyúját foltozzák. Nem tűnik fel senkinek, hogy nem jó az a technológia, amit alkalmaznak? Újra hangsúlyozom. Külföldön nincs kátyú, vagy ha van is, rövid időn belül ki van javítva, ráadásul nem jön fel újra 3 hónap múlva és szintben van az eredeti aszfalttal. Mi magyarok miért nem tudunk ilyet csinálni?

Hiszem, hogy a hiba alapvetően egy lehetőség valami jóra, hogy újabb és újabb megoldásokat találjunk….valamire. A csatornafedelekből és a kátyúkból kiindulva, nekünk magyaroknak akkora piaci rést kellett volna már betömnünk, ami fenekestől fordíthatta volna ki a világot magából.  Hahó! Erre a piaci résre tényleg még senki nem gondolt?????

 


Ha szeretnél még a Pontblogon más bejegyzéseket is olvasni, itt megteheted.

Ha tetszett a bejegyzésünk, megoszthatod vagy lájkolhatod a tartalmat.


Hasonló témában írt bejegyzéseinket itt találod:

http://pontblog.hu/portfolio/cimesterseguk_cimere_jazz/

Balassa Rozi: Vásárlásmánia buktatókkal

http://pontblog.hu/portfolio/somhegyi-dori-o-draga-cipofuzok-hol-vagytok/Ugye ismerős mindenkinek a magyar csatornafedél szindróma? Engem megihletett 🙂